Бизнесийн удирдлага, маркетинг менежмент

Зорилго тэмүүлэлтэй, оюунлаг хүн бүхэнд зориулав.

Маркетингийн удирдлага хичээлийн лекцийн чиглүүлэг хураангуй 9

2010-05-22 14:20

Лекц 9. Шинэ бүтээгдэхүүний стратеги, бүтээгдэхүүний удирдлага

  1. Шинэ санаа олох: Бүтээгдэхүүний стратеги нь шинэ санаа олохоос эхэлнэ. Худалдан авагч, эрдэм шинжилгээний ажилтан, өрсөлдөгч, дээд удирдлагаас, дотоод ажилтнуудаас, сувгийн гишүүдээс шинэ санааг олж болно. Инновацийн үйл ажиллагаагаар илэрнэ. Мэдлэгийн менежменттэй адил явагдана.
  2. Санаагаа сонгох: Санааг олох техник ажиллагааг ашиглан зөв санаануудыг сонгон үлдээх хэрэгтэй. Шинэ санаагаа сонгон үлдээхдээ төсөл хэлбэрээр бичих, жигнэсэн индексийн аргыг ашигладаг.
  3. Барааны талаар төсөөлөл бий болгох: Барааны төсөөлөл гэдэг нь худалдан авагчдын хувьд ашигтай байдлаар боловсруулагдсан санааны хувилбар юм. Төсөөллийг хэрэглэгчдэд тохиромжтой байх уу гэдгийг шалгах хэрэгтэй.
  4. Стратеги боловсруулах: Маркетингийн стратеги нь гурван хэсгээс бүрдэх ба эхнийх нь зах зээлийн хэмжээ, бүтэц, авир төрх барааны байршил зэргийг тодорхойлж жилийн борлуулалт, зах зээлд эзлэх хувь ашгийн зорилтуудыг шийдвэрлэнэ. Хоёрдох хэсэгт үнэ хуваарилалтын стратеги болон эхний жилийн маркетингийн төсөв боловсруулна. Сүүлийн хэсэгт урт хугацааны борлуулалт болон ашгийн зорилтууд, урт хугацаан дахь маркетингийн хольцын стратеги боловсруулна.
  5. Бизнесийн шинжилгээ:Бизнесийн шинжилгээ гэдэг нь анхны удаагийн борлуулалтыг тооцоолж, зардал болон ашгийг тооцно. Хуваарилагдсан нэмэгдэл зардлыг тооцох үйл ажиллагаа орно.
  6. Барааг бүтээх: Барааг бүтээхдээ лобарторийн нөхцөлд барааны функциональ шинж чанаруудыг туршиж, хэрэглэгчдийн хандлага эрхэмлэлийн туршилтыг явуулж бүтээх явц дундаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулах үйл ажиллагааг явуулна. Энэ үед энгийн зэрэглэлийн арга, хослуулан харьцуулах арга, масштабын аргыг хэрэглэх нь үр дүнтэй байдаг.
  7. Турших: Барааг бий болгосны дараа ихээр үйлдвэрлэхээс өмнө зохих хэмжээний туршилт үйл ажиллагааг явуулдаг. Өргөн хэрэглээний барааны хувьд борлуулалтын долгионы судалгаа, хиймэл дэлгүүр, хяналттай орчинд турших, туршилтын зах зээлийн туршилтын аргууд байдаг. Үйлдвэрлийн барааны хувьд барааг хэрэглүүлж турших, үзэсгэлэн яармаг зохиох, хяналттай орчинд турших зэрэг аргууд байдаг.
  8. Зах зээлд гаргах:Дээрх туршилтын үр дүнд зах зээлд гаргах эсэхээ шийддэг. Хэрвээ гаргахаар шийдсэн бол хэзээ, хаана, хэнд, яаж гаргах вэ гэдгээ шийднэ. Зах зээлд нэвтрүүлэхэд нэвтрэлтийн хурдан дээж авах, удаан дээж авах, хурдан гүн нэвтрэх, удаан гүн нэвтрэх зэрэг аргуудыг ашиглаж болно.

Сэдвийн хүрээнд мэдвэл зохих нэр томьёо, онол, ойлголтууд:

Шинэ бүтээгдэхүүний стратеги

Бүтээгдэхүүний амьдралын мөчлөг

PLC стратеги

Инноваци

Барааны төсөөлөл бий болгох

Шинэ санаа

Борлуулалтын долгионы судалгаа

Нэвтрэлтийн стратегиуд

 

Ангилал : Маркетингийн удирдлага | Нийтэлсэн : gankhuu | Уншсан (5645) | Өмнөх бичлэг | Дараагийн бичлэг

Сэтгэгдэл

  1. undrah :
    2014-03-26 12:12

    pest pestle iin talar medeell hiiged ogooch thv

  2. undrah :
    2014-03-26 12:12

    pest pestle iin talar medeell hiiged ogooch thv

  3. uyanga :
    2013-05-25 11:54

    uliraliin shalgaltiin asuult t\\awihgui ymuu bagshaa 2-r kursiin oyutnuudas

  4. uyanga :
    2013-05-25 11:53

    uliraliin shalgaltiin asuult t\\awihgui ymuu bagshaa 2-r kursiin oyutnuudas

  5. гэрэлээ :
    2013-04-20 14:28

    bagshaa olon ulsiin marketingiin strategiin tuhai delgerengvi medmeer bn

  6. beke :
    2012-05-13 18:32

    amidraliin mochlogiin onol gej yg yu ym be

  7. dulmaa :
    2011-06-02 08:58

    bagshaa keisiin tuhai tawiach yaj bichih tuhai

  8. dulmaa :
    2011-06-02 08:57

    bagshaa keisiin tuhai tawiach yaj bichih tuhai

  9. jidaa :
    2011-04-03 21:33

    bayrllaa bagshaa.

  10. G.Munkhbaatar :
    2010-05-26 16:03

    Дэлхий ертөнцийн даяарчлагдсан энэ цаг үед дотоодын бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэл, үйлчилгээний хэрэглэгчид ард эргэгдийн нийгэм соёлын үйл явцыг өнөөгийн суурин эргэншилд нэвтрүүлэхэд. Байгуулга бүтээгдэхүүнүүдийн хооронд хүчтэй тэмцэл өрнөж байна. Энэхүү хүчтэй өрсөлдөөнд ялан дийлж амжилтанд хүрэхийн тулд маркетингийн шинэ нэр томъёо, мэдлэгийн шинэ ололт амжилтуудыг ашиглаж цаг алдалгүй үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлж байх нь зүйтэй юм. Тиймээс “Хэрэглэгч худалдан авагчдад байгуулгын бүтээгдэхүүн үйлчилгээг таниулах нь“ гэсэн сэдвийн хүрээнд ”Латерал маркетинг “”-ын арга ашиглан үр дүнд хүрч болох талаар энэхүү илтгэлдээ авч үзлээ. ;Үндэсний үйлдвэрлэлээ дэмжих, дотоодын хэрэглэгчидэд байгуулгын бүтээгдэхүүн үйлчилгээг таниулах, байгуулгын нэр хүндийг нийгэмд нөлөөлхүйц өсгөж болох арга замыг тодорхойлход энэхүү элтгэлийн эрхэм зорилго оршино. 1. Ìàðêåòèíãèéí шинэ ойлголтуудыг цаг алдалгүй судалж үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлэхэд онолын суурь судалгаа бүрдүүлэх. 2. Ïðàêòèê äýýð ñóäàëãàà õèéí îíîëûí ìýäëýãèéã áàòàëãààæóóëж өөрийн орны нөхцөл байдалд нийцүүлэх. 3. Латерал ìàðêåòèíãèéã ã¿íçãèéð¿¿ëýí ñóäëàæ èëòãýëèéí çîðèëãîä íèéöýõ¿éö ïðàêòèêò бүтээгдэхүүн үйлчилгээг хүргэгч байгуулгыг õýðýãëýã÷èéí õóäàëäàí àâàëò, мэдэлгийн талаар ñóäàëãààã õèéæ ä¿ãíýõ. 4. Олж авсан мэдээллийг өөрийн оронд хэрэгжүүлж болох арга замаа тодорхойлох. Онолын хувьд хэрэглэгчийн худалдан авах зан төлөвт нөлөөлдөг сэтгэл зүйн хүчин зүйлсэд мотиваци, ойлголт, туршлага, итгэл үнэмшил ба хандлага гэх мэт зүйлс багтдаг. Манай орны онцлог нөхцөл нь бодит байдлаас олж харах түүнээс илүү сайн танил бүтээгдэхүүн үйлчилгээг хэрэглэх түүгээр үйлчлүүлэх зан төлөв давамгайлсан ард түмэнтэй улс орон, тиймээс байгуулгын бүтээгдэхүүн үйлчилгээг бодит байдлын өөрчлөлтөөр “” Латерал маркетингийн”” аргыг ашиглан дотооддоо дөдийгүй дэлхийд монголын эдийн засаг танигдах боломж байна. • ¯íäýñíèé ¿éëäâýðëýëýý äýìæèõ • Дîòîîäûí çàõ çýýëýý òýëýõ • Гадаад хэрэглэгчдийг өөрийн оронд татах • Манай орны бизнесийн хөгжлийг төр болон монголын маркетингийн холбооны бодолгоор өөрийн орны үсрэнгүй хөгжилд хүрэх Сэдвийн судлагдсан байдал: Хэрэглэгчийн зан төлөв болон худалдан авах зан төлөвийг судлах нь онолын хувьд цоо шинэ зүйл бол биш юм. 1950-иад оноос хэрэглэгчийн зан төлөвийг илүүтэй судалж ирсэн ба ихэнх пүүсүүд Зигмунд Фрейдын сэтгэл зүйн онолыг ашиглах хандлага хүчтэй бий болж улмаар хэрэглэгчийн зан төлөвийг илүүтэй судлах болсон. 1980-аад оны эхэн үеэс хэрэглэгчийн зан төлөвийг эрчимтэй судалж эхэлсэн ба үүний гол төлөөлөгчид нь Теодор Левит, Филип Котлер, Гэри Аристронг, Скот Ворд, Томас Робертсон, Жон Мовен нар юм. Харин Латерал маркетинг –талаар дэлхийн улс орнуудад хэрэгжиж байгаач харин монгол оронд эсэргээрээ байна Латерал сэтгэлгээг анх Филип Котлер гаргаж нэвтрүүлсэн гэвч монголын маркетингийн анхны ерөнхийлөгч Д. Давагдорж нь Латерал сэтгэлгээг судалж үзэснээр монгол хүний өнөөгийн зан төлөвт оруулж болохыг тодорхойлсон байдаг. Маркетингийн бус хүчин зүйлд: 1. Соёлын хүчин зүйлс 2. Нийгмийн хүчин зүйлс 3. Сэтгэл зүйн хүчин зүйлс 4. Õóâü õ¿íèé õ¿÷èí ç¿éë Эдгээр хүчин зүйлс нь худалдан авах зан төлөвт нөлөөлдөг нэг чухал асуудал нь хэрэглэгчдийн зан төлөвийн судалгаа юм. Ингэхдээ зөвхөн Монгол хэрэглэгчдийн талаар авч үзлээ. “Ази бол бүх тивийн эх мөн” гэдэг.Тиймээс Ази бол агуу их нууцыг өөртөө агуулан оршдог. Тийм ч учраас эх түүхээрээ бахархах хандлага Азиудад ихээхэн тохиолддог нийтлэг үзэгдэл юм. Зан аашийн онцлогоос нь аваад үзвэл нилээд даруухан хүмүүс юм. Д.Дагвадорж “Монголын Маркетингийн Менежмент” номондоо Монгол хэрэглэгчийн онцлогийг дараах байдлаар ерөнхийд нь тоймлон гаргаж ирсэн байна.  Монгол хүн ерөнхийдөө бясалгалын далд дотогшоо сэтгэлгээ бүхий, өнгөрсөн түүхээрээ бахархах, үндэслэх хандлагатай.  Зар сурталчилгаа идэвхжүүлэлт зэрэгт тийм өртөмтгий бус  Үйлдвэрлэлээ дээдэлдэг /малаа таргалуулах гэх мэт/  Таруу суурьшсан гэдэг ч ихэнх нь нийслэл хотдоо төвлөрсөн.  Сүүлийн үед хүн амын ихэнхийг нь идэр залуус /50%/ эзлэх болсон.  Энгийн бөгөөд хэрэглэж дадаж заншсан цөөн зүйлд тэмүүлэх чанар зэрэг юм гэжээ. Одоо харин дээр дурдсан 4 хүчин зүйлээ дэлгэрэнгүй авч үзье. 1. Соёлын хүчин зүйлс–Соёл нь олон нийтэд хүлээн зөвшөөрөгдсөн үнэт зүйлс, ёс заншил, шашин шүтлэгээр тодорхойлогдох тодорхой бүлэг хүмүүсийн зан төлөв, биеэ авч явах байдлийн ерөнхий онцлог шинжүүдийн цогц юм. Соёл нь гэр бүл болон бусад нийгмийн байгууламжуудийн нөлөөгөөр төлөвших хүмүүжлийн үр дүн юм. Хүний зан төлөв, үйлдлийг хамгийн түрүүнд соёл нь тодорхойлдог. 2. Нийгмийн хүчин зүйлс–Хэрэглэгчийн сонголтонд нөлөөлөх нийгмийн хүчин зүйлст тухайн хэрэглэгчийн нийгмийн давхарга, харъяалагдах бүлэг, гэр бүл зэрэг хүчин зүйлс орно. Нийгмийн аль нэг давхаргад хамрагдах нь тухайн хүний орлого, ажил мэргэжил, боловсрол, материаллаг эд баялаг, оршин сууж буй байршил зэрэг олон үзүүлэлтээр тодорхойлогддог. Улс орнуудын хувьд нийгмийн дээд, дунд, доод гэсэн 3 үндсэн давхаргад хуваасан ангилал түгээмэл бөгөөд эдгээр нь дотроо улс орныхоо онцлогод тохирсон бүтэцтэй байдаг. Нийгмийн давхаргын систем нь улс орны хөгжлийн түвшингээс хамааран ялгаатай байдаг. Гэр бүл- худалдан авагчын гэр бүл нь бүтээгдхүүний сонголтонд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Тиймээс гэр бүлийн бүтэц үүргийн хуваарилалт болон бүтээгдýхүүний сонголтонд нөлөөлөх гишүүдийн үзэл бодлûг судлах нь маркетерийн үүрэг юм. 3. Хувь хүний хүчин зүйлс–Үүнд хэрэглэгчдийн нас, ажил мэргэжил, орлого, амьдралын хэв маяг болон хувь хүний зан чанарыг авч үзэх нь зүйтэй юм. Хэрэглэгчийн нас, амьдралын мөчлөг-нас ахих тусам хүмүүсийн эдэлж хэрэглэж байгаа бүтээгдэхүүн мөн дагаж өөрчлөгддөг. Хоол хүнс, хувцас, гэрийн тавилга зэрэг бүтээгдхүүний сонголтонд хэрэглэгчийн нас, амьдралын мөчлөгийн үе шат нөлөөлнө.  Ажил мэргэжил ба орлого–Хэрэглэгчийн санхүүгийн байдал, орлогын хэмжээ нь өндөр байх тусам хэрэглээ нь өргөждөг байна. Бүтээгдýхүүний сонголтонд хэрэглэгчийн ажил мэргэжил, орлогын хэмжээ багагүй нөлөөлнө.  Амьдралын хэв маяг ба хувийн зан чанар–Амьдралын хэв маяг нь тухайн хүний өдөр тутмын амьдралын онцлог шинжүүдийг цаг болон мөнгөө хэрхэн зарцуулж байгааг илтгэнэ. Хүний хувийн зан чанар нь хүний үйлдлийг тодорхойлох сэтгэл зүйн онцлог шинжүүдийн нийлбэр юм. 4. Сэтгэл зүйн хүчин зүйлс–Худалдан авах зан төлөвт нөлөөлөх сэтгэл зүйн хүчин зүйлс хэрэглэгчийн сонголтыг тодорхойлох мотиваци, ойлголт, туршлага, итгэл үнэмшил, хандлагаар илэрхийлэгдэнэ.  Мотиваци –Энэ нь хүний үйлдлийн дотоод учир шалтгаан сэдлийг илэрхийлнэ. Мотиваци нь яагаад худалдан авч байгаа чухам юу хүсэж байгаа ямар хэрэгцээгээ хангах гэж худалдан авч байгаад хариулт өгнө. Хэрэглэгчийн худалдан авалтыг идэвхижүүлэх үндсэн хүчин зүйл нь хувь хүний хэрэгцээ, хүсэл шаардлага байдаг. Мотивацийг судалсан олон онол байдгаас хамгийн алдартай нь Абрахам Маслоугийн онол юм. Хүний хэрэгцээ шатлалтай бөгөөд тодорхой хэрэгцээг хангасны дараа хүн арай дээд түвшний хэрэгцээгээ хангахыг эрмэлздэг гэсэн онолыг гаргасан.  Ойлголт–Аливаа үйлдлийн цаана ямар нэг сэдэл заавал байдаг. Тухайн сэдэл нь ямар үйлдэлд хүргэх нь хүн орчноо хэрхэн хүлээж авч ямар ойлголттой байгаагаас хамаарна. Орчин тойрныхоо талаарх мэдээлэл хүлээн авч оюун ухаандаа цэгцлэн өөрийнхөөрөө тайлбарлаж бий бологосон дүр зургийг ойлголт гэнэ.  Туршлага–Бүтээгдýхүүнийг хэрэглэсний дараах сэтгэгдэлтэй нь нийцэх буюу хүлээлтээс нь илүү байвал эерэг харин нийцэхгүй буюу хүлээж байснаас нь дутуу байвал сөрөг бодол туршлага болон үлддэг.  Итгэл үнэмшил ба хандлага–Хувь хүний итгэл аливаа зүйлд хандах хандлага нь сонгомол анхаарал, сонгомол гажуудал, сонгомол тогтоолтыг бий болгодог.Альваа зүйлийн талаарх тогтсон үзэл бодлыг итгэл үнэмшил, тогтсон үнэлэмж мэдрэмжийг хандлага гэнэ Дэлхий ертөнцийн даяарчлагдсан энэ цаг үед дотоодын бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэл, үйлчилгээний хэрэглэгчид ард эргэгдийн нийгэм соёлын үйл явцыг өнөөгийн суурин эргэншилд нэвтрүүлэхэд. Байгуулга бүтээгдэхүүнүүдийн хооронд хүчтэй тэмцэл өрнөж байна. Энэхүү хүчтэй өрсөлдөөнд ялан дийлж амжилтанд хүрэхийн тулд маркетингийн шинэ нэр томъёо, мэдлэгийн шинэ ололт амжилтуудыг ашиглаж цаг алдалгүй үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлж байх нь зүйтэй юм. Тиймээс “Хэрэглэгч худалдан авагчдад байгуулгын бүтээгдэхүүн үйлчилгээг таниулах нь“ гэсэн сэдвийн хүрээнд ”Латерал маркетинг “”-ын арга ашиглан үр дүнд хүрч болох талаар энэхүү илтгэлдээ авч үзлээ. Зорилго: Үндэсний үйлдвэрлэлээ дэмжих, дотоодын хэрэглэгчидэд байгуулгын бүтээгдэхүүн үйлчилгээг таниулах, байгуулгын нэр хүндийг нийгэмд нөлөөлхүйц өсгөж болох арга замыг тодорхойлход энэхүү элтгэлийн эрхэм зорилго оршино. Çîðèëò: 1. Ìàðêåòèíãèéí шинэ ойлголтуудыг цаг алдалгүй судалж үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлэхэд онолын суурь судалгаа бүрдүүлэх. 5. Ïðàêòèê äýýð ñóäàëãàà õèéí îíîëûí ìýäëýãèéã áàòàëãààæóóëж өөрийн орны нөхцөл байдалд нийцүүлэх. 6. Латерал ìàðêåòèíãèéã ã¿íçãèéð¿¿ëýí ñóäëàæ èëòãýëèéí çîðèëãîä íèéöýõ¿éö ïðàêòèêò бүтээгдэхүүн үйлчилгээг хүргэгч байгуулгыг õýðýãëýã÷èéí õóäàëäàí àâàëò, мэдэлгийн талаар ñóäàëãààã õèéæ ä¿ãíýõ. 7. Олж авсан мэдээллийг өөрийн оронд хэрэгжүүлж болох арга замаа тодорхойлох. Сэдвийг судлах шаардлага: Онолын хувьд хэрэглэгчийн худалдан авах зан төлөвт нөлөөлдөг сэтгэл зүйн хүчин зүйлсэд мотиваци, ойлголт, туршлага, итгэл үнэмшил ба хандлага гэх мэт зүйлс багтдаг. Манай орны онцлог нөхцөл нь бодит байдлаас олж харах түүнээс илүү сайн танил бүтээгдэхүүн үйлчилгээг хэрэглэх түүгээр үйлчлүүлэх зан төлөв давамгайлсан ард түмэнтэй улс орон, тиймээс байгуулгын бүтээгдэхүүн үйлчилгээг бодит байдлын өөрчлөлтөөр “” Латерал маркетингийн”” аргыг ашиглан дотооддоо дөдийгүй дэлхийд монголын эдийн засаг танигдах боломж байна. Сэдвийг судалсаны ач холбогдол: • ¯íäýñíèé ¿éëäâýðëýëýý äýìæèõ • Дîòîîäûí çàõ çýýëýý òýëýõ • Гадаад хэрэглэгчдийг өөрийн оронд татах • Манай орны бизнесийн хөгжлийг төр болон монголын маркетингийн холбооны бодолгоор өөрийн орны үсрэнгүй хөгжилд хүрэх Сэдвийн судлагдсан байдал: Хэрэглэгчийн зан төлөв болон худалдан авах зан төлөвийг судлах нь онолын хувьд цоо шинэ зүйл бол биш юм. 1950-иад оноос хэрэглэгчийн зан төлөвийг илүүтэй судалж ирсэн ба ихэнх пүүсүүд Зигмунд Фрейдын сэтгэл зүйн онолыг ашиглах хандлага хүчтэй бий болж улмаар хэрэглэгчийн зан төлөвийг илүүтэй судлах болсон. 1980-аад оны эхэн үеэс хэрэглэгчийн зан төлөвийг эрчимтэй судалж эхэлсэн ба үүний гол төлөөлөгчид нь Теодор Левит, Филип Котлер, Гэри Аристронг, Скот Ворд, Томас Робертсон, Жон Мовен нар юм. Харин Латерал маркетинг –талаар дэлхийн улс орнуудад хэрэгжиж байгаач харин монгол оронд эсэргээрээ байна Латерал сэтгэлгээг анх Филип Котлер гаргаж нэвтрүүлсэн гэвч монголын маркетингийн анхны ерөнхийлөгч Д. Давагдорж нь Латерал сэтгэлгээг судалж үзэснээр монгол хүний өнөөгийн зан төлөвт оруулж болохыг тодорхойлсон байдаг. Ýíý á¿õíýýñ àâààä ¿çõýä ìîíãîë îðîíä ëàòåðàë ñýòãýëãýýãýýð çàõ çýýëèéã õºãæ¿¿ëýæ áîëîìæ áàéíà ¿¿íä: Íýãýí æèøýý áàéäàã ¿¿íèéã íýä äóðäâàë Áàòûíõ äýëã¿¿ð íýýæ àìüäðàë íü äýýøëýõ ¿åä Äîðæèéíõ ìºí äýëã¿¿ð íýýæ çýðýãöýí áóóæ îðëîãûã íü õààõ, ¿¿íèéã ýíãèéí ¿ãýýð òàéëáàðëàâàë Áàòûí õàæóóä Äîðæ äýëã¿¿ð íýýõ áóñ ò¿¿íèé ò¿¿õèé ýä, áàðàà ìàòåðèàëûã òàòäàã áàéõ ãýõ ìýò àíõû áºãººä ýíãèéí îéëãîëòûã òóñãàæ ºãõèéã çîðüëîî ,

Сэтгэгдэлийн тоо : 10

Сэтгэгдэл бичих

Таны нэр :
Таны э-мэйл хаяг : Ил харагдахгүй.
Сэтгэгдэл